در ابتدای این نشست دکتر عباس جوارشکیان رئیس دانشکده الهیات ضمن خوش‌آمدگویی به معرفی و بیان ظرفیت‌های علمی دانشکده الهیات پرداخت.

سپس دکتر مولوی عبدالرحمان عزیزی رئیس دانشگاه جامع هرات گفت متأسفانه ملت افغانستان با وجود هویت و قرابت فرهنگی مشترک در قلمرو خراسان بزرگ با ملت ایران، از این مجاورت بهره کمی برده و این موضوع توجه بیشتر مراکز علمی بویژه علوم الهیاتی ایران را به علاقه‌مندان و طلاب افغانستانی ایجاب می‌کند.

در ادامه دکتر بصیر احمد نادی استاد دانشگاه و مدیر گروه دانشگاه الهیات جامی، به نیاز و تمایل جامعه علمی افغانستان به فعالیت علمی مشترک با مراکز علمی ایران بویژه در حوزه علوم الهیات اشاره نمود.

در بخش دیگری از این نشست، دکتر عبدالناصر امینی رئیس بخش بین‌الملل دانشگاه قالب نیز ضمن اشاره به هویت خراسان بزرگ، گفت خراسان بزرگ دین خود را به جهان اسلام ادا کرده و امروزه اندیشمندان این خطه تحت تأثیر مرزبندی‌های جغرافیایی از یکدیگر محروم شده‌اند که با رفع این نقص، دو ملت می‌توانند در احیای مجدد گفتمان فرهنگی و علمی خراسان بزرگ گام بردارند.

دکتر عباسعلی سلطانی عضو گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی ضمن ارائه توضیحاتی از همایش بین‌المللی امام محمد غزالی، از اندیشمندان کشور افغانستان جهت مشارکت در این همایش دعوت نمود.

photo 2024 07 21 12 27 26photo 2024 07 23 12 07 26 2

 

photo 2024 07 21 12 27 26 2

دکتر علیرضا عابدی معاون آموزشی دانشکده الهیات نیز ضمن اعلام آمادگی دانشکده در برگزاری کارگاه‌های علمی برای دانشجویان افغانستانی، از راه‌اندازی رشته «فقه مقارن» خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تأسیس این رشته در دانشکده الهیات علاقمندان کشور افغانستان که مخاطبان اصلی تحصیل در این رشته هستند؛ از این فرصت استفاده کنند.

در پایان این نشست دکتر محمدرضا جواهری عضو گروه معارف اسلامی با اشاره به مشکل اصلی جهان اسلام، ورود فعال‌تر و جدی‌تر مراکز علمی و حوزوی افغانستان در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

 

photo 2024 07 23 12 07 26

 

1

تقویم آموزشی

forms

آيين‎نامه‌ها، فرم‎ها و سرفصل درس‎ها

Magaz

نشریات علمی پژوهشی

manabe

شرايط و منابع آزمون دكتري